Als bedrijf heeft u er vast weleens een keer over gehoord: relatiegeschenken bedrukken. Toch zijn veel mensen er in de eerste instantie enigszins terughoudend in. Vooral startende bedrijven zien het meer als een kostenpost dan als een uitkomst. Dit komt doordat het over het algemeen moeilijk te achterhalen is of relatiegeschenken bedrukken voor uw bedrijf geschikt is. Daarnaast is het ook moeilijk om het effect van relatiegeschenken bedrukken te evalueren. Cijfers verklaren immers niet de gehele impact van de geschenken op uw bedrijf. Sommige effecten doen er langer over dan andere. Deze onzekerheid zorgt voor een troebel beeld over de geschenken bedrukken. In deze blog zal ik u uitleggen waarom deze geschenken populair zijn en blijven. Ten slotte zal ik u wegwijs maken in de wirwar van verschillende aanbieders.

 

Relatiegeschenken bedrukken: hoe meet ik het effect?

Zoals eerder gezegd is een vaak genoemde reden om niet te kiezen voor relatiegeschenken bedrukken dat het effect ervan niet duidelijk terug te zien is. Hoe kan ik het effect van relatiegeschenken bedrukken wel bijhouden? Op deze vraag is maar een antwoord: data. Verzamel zoveel mogelijk relevante informatie over uw omzet en het klantenbestand. Hoe meer informatie, des te meer waarde u kunt hechten aan het onderzoek. Op basis van de verschillen tussen de maanden waarin u wel gebruik heeft gemaakt van relatiegeschenken bedrukken en wanneer u dit niet heeft gedaan kunt u evalueren. Bij de evalupennen bedrukkenatie moet u de verschillende maanden vergelijken en de opbrengsten en uitgaven van relatiegeschenken bedrukken tegen elkaar afwegen.

 

Relatiegeschenken bedrukken en de aanbieders

Relatiegeschenken bedrukken kan tegenwoordig zowel in de winkel als vanaf uw luie stoel. Online is er namelijk ook veel aanbod. Doordat de geschenken bedrukt moeten worden doet u er verstandig aan om in elk geval eerst een proefmodel aan te vragen. Maak niet de fout om in een keer een grote lading te bestellen. Wanneer het dan niet goed is kunt u het niet meer terugbrengen aangezien het een uniek product is. Communicatie is hierbij heel belangrijk. Wanneer u goed contact onderhoudt met de leverancier is de kans groter dat de geschenken voldoen aan uw eisen. Voordat u toekomt aan een proefmodel is het belangrijk om vast te stellen dat beide partijen hetzelfde beeld bij het geschenk hebben. U wilt immers niet onnodig terugkomen voor een tweede sample.

 

De conclusie

Bij relatiegeschenken bedrukken is het dus belangrijk dat u van tevoren het effect kan meten. Zorg hier dus eerst voor voordat u eraan begint. Vervolgens is het zaak om te kiezen hoe u de geschenken wilt aanschaffen. Online is de meest gangbare optie in dit geval. Wanneer dit is besloten is het essentieel dat er goede communicatie tussen beide [partijen is zodat de kans op misverstanden geminimaliseerd wordt.